Maxdumi A'zami Dahbediy - Zubdat us-solikin - Tanbiyat us-salotin

18.07.10 | yabgu

http//photoload.ru/data/f1/01/7c/f1017c1c7ca672a0b82961a6d2c5bab8.jpg


<b>Maxdumi A'zami Dahbediy - Zubdat us-solikin - Tanbiyat us-salotin </b>
Author: Maxdumi A'zami Dahbediy
Editor: Botirxon Valixo'jayev
Translator: Komilxon Kattayev
Publisher: Samarqand:"Sug'diyon"
Publication date:1994
Format / Quality: PDF
Number of pages: 77
Size: 19,7 Mb
Language:Uzbek-Tajik

Цитата:
Буюк &#1203;азрат; асл исми Саййид А&#1203;мад Хожаги ибн Саййид Жалолиддин Косоний Да&#1203;бедий, 1463/64-1542) - мовароунна&#1203;рлик аллома, йирик диний арбоб, на&#1179;шбандийлик пири. Фар&#1171;она водийсининг Косон ш.да тугилган, илк таълимни шу ерда олган. Мадрасани битиргач, Шайх Мир Саййид Алига шогард тушади, сўнг Шошга келиб, Хожа А&#1203;рорнинг шогирди Му&#1203;аммад &#1178;ози (1516 й. в. э.) М.А.ни шогард &#1179;илиб олади ва тез орада ўзига халифа этиб тайинлайди. Манбаларга &#1179;араганда, у устози б-н &#1202;иротга
сафар &#1179;илади, Абдурахмон Жомий б-н учрашади. 1503 й. Бухорога кўчиб келади. Бироз ва&#1179;т ўтгач, Ахсикатга бориб на&#1179;шбандийлик тари&#1179;атини тар&#1171;иб эта бопшайди. Му&#1203;аммад &#1178;ози вафотидан сўнг тари&#1179;ат шайхлари М. А.ни ўз пешволари сифатида эътироф этишди ва унинг шу&#1203;рати Мовароунна&#1203;р &#1203;амда унинг атрофидаги мамлакатларга ёйилди. Буюк шоир ва давлат арбоби За&#1203;ириддин Бобур уни чукур &#1203;урмат &#1179;илган ва М. А.га рубоийлар багашлаган. М. А. &#1203;ам шоир &#1203;а&#1179;идаги "Бобурия" рисоласини ёзиб, &#1202;индистонга жўнатган. Шайбоний султонлари ва &#1203;окимлари М. А.ни ўзларининг пири деб билганлар.
М. А. тасаввуф назарияси ва амалиёти, хусусан, на&#1179;шбандийлик таълимотини ривожлантириш со&#1203;асида баракали фаолият кўрсатди. Унинг "Асрор ун-нико&#1203;" ("Нико&#1203; сирлари"), "Ганжнома", ("Бойлик &#1203;а&#1179;ида рисола"), "Рисолатун самъиййатун" ("Самоъ рисоласи"), "Баёни зикр" ("Зикр баёни"), "Рисола-и силсила-и Хожагон" ("Хожагон силсиласига оид рисола"), "Меърожу-л-оши&#1179;ийн" ("Ошиклар меърожи"), "Муршиду-с-соликийн" ("Соликлар муршиди"), "Рисола-и На&#1179;шбандиййа", "Рисолатун вужудиййатун" ("Вужудлар &#1203;а&#1179;ида рисола") каби 30 дан орти&#1179; рисоласи бор. У ўз асарларида уламолар, суфий шайхлар ва давлат арбоблари орасидаги муносабатларга тўхталган. Тари&#1179;ат одобу &#1179;оидаларида мурид ва шайх муносабатлари ўзаро &#1203;урмат-иззат асосида &#1179;урилмо&#1171;и лозимлигани у&#1179;тиради. М. А. фикрича, тари&#1179;ат аъзолари хал&#1179;&#1179;а я&#1179;ин бўлиб, унинг дардлари ва э&#1203;тиёжларига &#1179;ай&#1171;удош бўлса, бу &#1203;ам тари&#1179;атга, &#1203;ам хал&#1179;&#1179;а фойдалидир. М. А. асарлари Узбекистон ФА Шар&#1179;шунослик ин-ти хазинасида са&#1179;ланмокда.
Цитата:
MAXDUMI A’ZAM (Buyuk hazrat; asl ismi Sayyid Ahmad Xojagi ibn Sayyid Jaloliddin Kosoniy Dahbediy, 1463/64-1542) - movarounnahrlik alloma, yirik diniy arbob, naqshbandiylik piri. Farg‘ona vodiysining Koson sh.da tugilgan, ilk ta’limni shu yerda olgan. Madrasani bitirgach, Shayx Mir Sayyid Aliga shogard tushadi, so‘ng Shoshga kelib, Xoja Ahrorning shogirdi Muhammad Qozi (1516 y. v. e.) M.A.ni shogard qilib oladi va tez orada o‘ziga xalifa etib tayinlaydi. Manbalarga qaraganda, u ustozi b-n Hirotga safar qiladi, Abduraxmon Jomiy b-n uchrashadi. 1503 y. Buxoroga ko‘chib keladi. Biroz vaqt o‘tgach, Axsikatga borib naqshbandiylik tariqatini targ‘ib eta bopshaydi. Muhammad Qozi vafotidan so‘ng tariqat shayxlari M. A.ni o‘z peshvolari sifatida e’tirof etishdi va uning shuhrati Movarounnahr hamda uning atrofidagi mamlakatlarga yoyildi. Buyuk shoir va davlat arbobi Zahiriddin Bobur uni chukur hurmat qilgan va M. A.ga ruboiylar bagashlagan. M. A. ham shoir haqidagi "Boburiya" risolasini yozib, Hindistonga jo‘natgan. Shayboniy sultonlari va hokimlari M. A.ni o‘zlarining piri deb bilganlar. M. A. tasavvuf nazariyasi va amaliyoti, xususan, naqshbandiylik ta’limotini rivojlantirish sohasida barakali faoliyat ko‘rsatdi. Uning "Asror un-nikoh" ("Nikoh sirlari"), "Ganjnoma", ("Boylik haqida risola"), "Risolatun sam’iyyatun" ("Samo’ risolasi"), "Bayoni zikr" ("Zikr bayoni"), "Risola-i silsila-i Xojagon" ("Xojagon silsilasiga oid risola"), "Me’roju-l-oshiqiyn" ("Oshiklar me’roji"), "Murshidu-s-solikiyn" ("Soliklar murshidi"), "Risola-i Naqshbandiyya", "Risolatun vujudiyyatun" ("Vujudlar haqida risola") kabi 30 dan ortiq risolasi bor. U o‘z asarlarida ulamolar, sufiy shayxlar va davlat arboblari orasidagi munosabatlarga to‘xtalgan. Tariqat odobu qoidalarida murid va shayx munosabatlari o‘zaro hurmat-izzat asosida qurilmog‘i lozimligani uqtiradi. M. A. fikricha, tariqat a’zolari xalqqa yaqin bo‘lib, uning dardlari va ehtiyojlariga qayg‘udosh bo‘lsa, bu ham tariqatga, ham xalqqa foydalidir. M. A. asarlari Uzbekiston FA Sharqshunoslik in-ti xazinasida saqlanmokda.

Uzbekcha matn - Uzbek txt

<div align="center">
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
</div>

Tojikcha matn - Tajik txt

<div align="center">
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!

Password: turklib</div>

<div align="center">

Уважаемый пользователь, вам необходимо зарегистрироваться, чтобы посмотреть скрытый текст!
</div>
</div>

Поделитесь записью в соцсетях с помощью кнопок:

Просмотров: 3583
Рейтинг:
  • 5